27 Nisan 2014 Pazar

KEK ÇİKOLATA

Bilmem kaç zaman önce Mardin den aldığım kek kalıplarını ne zaman kullanıcam diye düşünürken bu tarife kısmetmiş hünerini ortaya çıkardı :) Adını uydurdum benzer uygulama göremedim :) Denemenizi öneririm, beyaz çikolata ile de harika oluyor.. Benmari usulü çikolatanın erimesi güzel de bir de çabuk donmasa daha şahane olacak.. Bacağımda minik adam, kulağımda "anne şimdi yesem?biraz yesem?" diyen prensesim bu çalışmalara izlerini bıraktılar. Bir fotoğraflık görüntü alıp hepsinin 10 dk içinde yok oluşunu izledim :) Buyrun Kek çikolata'nın tarifi


Kek hamuru için:

4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
3 yemek kaşığı süt
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Üzerine:

Bitter yada sütlü çikolata (yumuşak istenirse dolgulu bitter yada sütlü çikolata kullanılabilir, bimdeki buono vb.)



Yumurta ve şeker beyazlaşıncaya kadar 5 dk mikserle çırpılır. Diğer malzemeler eklenir biraz daha çırpılır.
Silikon küçük kek kalıplarına 2 yemek kaşığı doldurulur. Ortalama 175 derece 20-30 dk pişirilir.
Fırından çıkınca soğumaya bırakılır. Kek kalıpları yıkanır, kurutulur. Çikolata benmari usulü eritilir. Kek kalıbına 2 tatlı kaşığı konulur. Üzerine kek yerleştirilip dolapta 1 saat kadar bekletilir. Soğuyunca kalıptan çıkartılır.

Not: Çikolata kadar olması için ben 2 yemek kaşığı koydum kalıba. Eğer kekim kalın olsun top kek gibi derseniz, 3.5 yemek kaşığı kadar koyun kalıplara. Çok yumuşak bir kek ayrıca, çikolata ile mükemmel oluyor :)

Bu ölçüden 18-20 adet çıkıyor. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder